Oleje 2T do dwusuwów dodawany do paliwa ON ?

Czy dodawać olej 2T (umownie nazwę go Mixol) do paliwa ON - diesel ?

Osobiście stosuję olej 2T od 2013r. do swoich aut i to z dużym powodzeniem.
Przejechałem łącznie autami wiele set tysięcy kilometrów i nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków stosowania tego oleju, ani też nie słyszałem, czy czytałem że komuś  coś się stało złego.
Zauważyłem że moje silniki przy stosowaniu oleju 2T pracują bardziej "miękko". Wtryskiwacze mają lepsze korekty. Lekko spadło średnie spalanie. ( sprawdzane fizycznie przy tankowaniu od pełnego do pełnego baku) 
W niektórych moich autach zaraz po zakupie były widoczne w filtrze paliwa opiłki metalu, po zastosowaniu 2T, opiłki przestały się pojawiać.  
Jak ja to robię, stosuję... 
Wlewam olej do baku 2T co 2-3 tankowanie. Wlewam ok 200ml/70L bak.
Jednak każdy dozuje ilość oleju i częstotliwość wlewania go wg. własnego uznania. 

Cytat z forum mechaników.
"...Proporcja 1:200 lub 1:250. Efekty: przede wszystkim smarowanie i usuwanie nagaru z końcówek wtryskujacych (leczy zawieszenie się/stukanie wtrysków), oraz pompy, wycisza wtryskiwacze i wyrównuje ich korekcje, zmniejsza dymienie, obniża zużycie paliwa, polepsza parametry spalin przez co wydłuża interwały wypalania DPF. Pogadajcie z fachowcami od układów paliwowych do diesla, będziecie zaskoczeni tym co wam powiedzą w kwestii dolewki 2t do ON..." 
inne forum:
Dlaczego warto i  jaki dodawać olej 2T do paliwa. Przeczytaj koniecznie !!! (link poniżej )

Polecane, preferowane  na forach oleje 2T


 Osobiście używam ten olej:  
Liqui Moly 2T art.nr 20459 lub art. 1052
Po odkręceniu korka znajdziemy w środku rurkę-lejek co bardzo ułatwia wlewanie oleju do baku. Na boku butelki jest podziałka , co też ułatwia wlanie odpowiedniej ilości oleju.




Jakość paliwa a trwałość silnika i jego osprzętu 

Co żyje w paliwie ?  To musisz wiedzieć :)

SKUTKI SKAŻENIA MIKROBIOLOGICZNEGO PALIW: 
• Wytwarzanie zawiesin cząstek stałych w paliwie i formowanie osadów
• Wytwarzanie substancji powierzchniowo czynnych co prowadzi do emulsyfikacji paliwa w wodzie
• Rozkład węglowodorów
• Zapychanie filtrów i przewodów paliwowych w czasie eksploatacji
• Zwiększenie zawartości wody w paliwie
• Korozja zbiornika paliwa oraz przewodów paliwowych
• Zaczopowanie wtryskiwaczy
• Wzrost zawartości siarki w paliwie
• Utrata właściwości dodatków uszlachetniających, stabilizujących oraz detergentowych
• Zmniejszenie wartości opałowej paliwa
• Zmiana barwy i zapachu paliwa (działalność mikroorganizmów beztlenowych – bakterii redukujących siarczany - może wydzielać się siarkowodór)
• Zwiększenie liczby kwasowej z uwagi na wydzielanie przez mikroorganizmy substancji o charakterze kwasowym

• Zmiana właściwości niskotemperaturowych paliwa (temperatura mętnienia, temperatura płynięcia)