sobota

Silnik się przegrzewa, a klimatyzacja nie chłodzi ? Czy warto myć chłodnicę ?

Auto Świat.pl

Silnik się przegrzewa, a klimatyzacja nie chłodzi? Zanim mechanik naciągnie cię na drogie naprawy, sprawdź, czy powodem problemów nie jest brudna chłodnica ?
Link do artykułu :



Niedawno sam doświadczyłem tego problemu. Najpierw temperatura silnika w gorące, upalne dni, nieznacznie zaczęła lekko rosnąć, nie zwracałem na to specjalnej uwagi. Ot jest bardzo gorąco i tyle, dopiero wyjazd w góry i nagły komunikat z głośnym dźwiękowym ostrzeżeniem o przegrzaniu się silnika, zaniepokoiła mnie, szybka reakcja, zwolnienie jazdy i jest poprawa, temperatura zaczyna spadać, ale i tak jest wyższa od normalnej. Płynu chłodzącego jednak nie ubyło, w zbiorniku wyrównawczym żadnego niepokojącego bąblowania, wszystko niby normalnie ale silnik ma podwyższoną temperaturę. Oczywiście pierwsza i wydawałoby się logiczna diagnoza, termostat do wymiany. Powrót do domu i wizyta w warsztacie, tutaj podobna diagnoza. Wymiana i ..... zero poprawy... Poszukiwanie innych przyczyn, długie dyskusje i nic.... W końcu jeden z mechaników przyjrzał się chłodnicy, wydawała się trochę jakby zapchana, Auto stało w warsztacie, w zaciemnionej części, latarka w dłoń i ... światło nie przechodzi przez chłodnicę. Chyba jesteśmy w domu. Wymontowanie chłodnicy potwierdza że jest mocno zabita piachem, owadami i kamykami, Karcher, sprężone powietrze i chłodnica prawie jak nowa, montaż, jazda próbna i ... wskaźnik temperatury na swoim miejscu nawet nie drgnie w górę. Polecam sprawdzenie najpierw chłodnicy i to na początku szukania przyczyn grzania się silnika.  


poniedziałek

W duży mróz nie możesz odpalić swojego diesla ? Jest na to sposób :).

 Nie możesz odpalić swojego auta?
 Stajecie nagle podczas jazdy, nie możecie rano uruchomić pojazdu ? To dlatego, że podczas mrozu w układzie paliwowym wytrąca się parafina, która zanieczyszcza filtr, przewody, bak i blokuje układ zasilania. Dodatkowo z powodu zimna oraz zanieczyszczonych wtryskiwaczy Wasz akumulator może nie radzić sobie z rozruchem silnika.
Użyj Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner


Żeby uniknąć powyższych kłopotów, wystarczy wlać preparat do baku. Oprócz tego dobrze go wozić zawsze ze sobą w tzw. "apteczce samochodowej". A oprócz tego, kiedy tylko zauważycie, że podczas jazdy silnik nagle zaczyna się dławić, słabnie, niezwłocznie zatrzymajcie pojazd i ponownie wlejcie preparat (jedną dawkę) do baku, to wystarczy.
Zwykłe depresator , które kupuje się na stacjach paliwowych, w takich awaryjnych sytuacjach nie pomogą bo  nie mają zdolności rozpuszczania już wytrąconej parafiny. One tylko przeciwdziałają procesowi jej wytrącania. Forte gwarantuje, że dojedziecie tam , dokąd zmierzacie.